Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Kunder rasar mot H&M – efter felet

H&M har problem med att få ut sina varuleveranser Foto: FOCKE STRANGMANN / EPA / TT NYHETSBYRÅN
Klagomålen rasar in på företagets Facebooksida. Foto: HENRIK ISAKSSON/IBL

Klädjätten H&M har problem med att få ut sina varuleveranser från onlinebutiken i tid, rapporterar Bloomberg News. 

Klagomålen rasar in på företagets Facebooksida.

En ombyggnation på distributionscentret i Borås är anledningen till förseningarna. 

Företaget själva medger att de just nu har problem med leveranstiderna, skriver Bloomberg.

Förseningarna påverkar leveranser i Sverige och Norge.

Marknaden i de båda länderna står för cirka 7 procent av bolagets online- och fysiska butikshandel.

 

LÄS OCKSÅ: H&M tar hjälp av superdesigner

 

Enligt företagets talesperson Katarina Gustafsson är det en ombyggnation på distributionscentret i Borås som orsakar förseningarna. 

Hon skriver i ett mejl till Bloomberg:

"Vi hoppas på våra kunders förståelse och beklagar eventuella olägenheter"

Klagomålen strömmar in

Gustafsson uppger också för Bloomberg att omstruktureringen av onlinedistributionscentralen ska hjälpa till att påskynda leveranstiderna från H&M:s nuvarande standard. 

H&M har i nuläget en beräknad leveranstid på mellan fem och sju arbetsdagar vid beställning online.

Leveransproblemen kommer i samband med företagets nya strategi för att fokusera mer på onlineförsäljning och nya butiksmöjligheter. 

På klädjättens Facebooksida strömmar klagomålen om förseningarna in. 

Flera personer skriver att de väntat i flera veckor till runt en månad på sina paket. Och många ställer också frågor kring vad de menar är bristfällig information kring förseningarna. 

Logga in för att följa

Det är gratis och går snabbt!