Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Köpte Mello-biljetter för 30 000 - finns inte

Lena Ivarsson i Tollered köpte ett vip-paket för 30 000 kronor till lördagens Melodifestival i Göteborg där det ingår middag på hotell Elite på Avenyn.

Men biljetterna finns inte, företaget går inte att få tag på och hotellet känner inte till evenemanget.

– Det är klart att det är tråkigt. Det är inte kul att betala för något man inte får. Jag har känt ett par veckor nu att det inte stått rätt till, säger Lena Ivarsson, som vill varna andra.

På salesoffice.se finns ännu på torsdagskvällen erbjudandet om ett vip-paket till lördagens Melodifestival i Göteborg. Mat, dryck och underhållning utlovas - i samarbete med Elite Park Avenue Hotell.

Lena Ivarsson från Tollered köpte i oktober biljetter för närmare 30 000 kronor.

– Jag har ofta beställt saker över nätet ofta, inte just hos dem, men allt verkade helt okej, jag pratade med dem och det var inget konstigt, säger hon.

I januari sökte hon företaget för att få information om när biljetterna skulle komma. Men salesoffice.se gick inte längre att få tag på.

– Då blir man fundersam. Jag har ringt och mejlat på alla mejladresser. Jag fick dåliga vibbar när jag inte fick kontakt med dem. De senaste veckorna har jag legat på som en igel, mejlat och talat in meddelanden men det har ju inte hjälpt. Men de har ju sin hemsida kvar, säger Lena Ivarsson.

Hon har polisanmält företaget, och vill nu varna andra.

– Jag vill att fler kommer ut så att inte fler blir drabbade. Det är en hemsida som funnits i flera år, de brukar skicka ut erbjudanden för företag.

"Det är bedrägeri"

Paul Lukes, hotelldirektör på Elite Park Avenue hotell, fick höra talas om vip-paketet när hotellet kontaktades av Lena Ivarsson.

– Problemet är att det här vip-paketet inte finns. Vi har inget samarbete med det här företaget. Vi har polisanmält dem, det använder uppenbarligen vårt namn och uppger att vi erbjuder paket på hotellet. Vi vill varna andra, säger han.

Något liknande har han inte stött på.

– Det förekommer alltid bedrägerier som folk försöker sig på men jag har inte varit med om att det skett något sånt här. Det här är en oseriös extern aktör. Det är fel, det är bedrägeri, säger Paul Lukes.

GT har varit i kontakt med säljaren som sålde biljetterna till Lena Ivarsson. Han jobbar inte heller kvar och uppger att han själv sökt kontakt med sin gamla arbetsplats, utan resultat.

– Jag vet inte vad som gått fel med de här biljetterna, säger säljaren.

Han ska, enligt rutiner, ha tagit emot Lena Ivarssons beställning, skickat en bekräftelse till henne och skickat vidare beställningen till sin kollega på salesoffice.se. Varför ingen verkar ha gjort något med beställningen vet han inte.

GT har sökt salesoffice.se för en kommentar, men de går inte att nå.

Enligt Göteborgs-Posten gjordes Sales Office en konkursansökan den 27 november förra året.