Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Jessica: "Äckligaste
jag har varit med om"

Här är den obehagliga upptäckten på kycklingen. Foto: Privat

Jessica Karlsson fick en obehaglig överraskning när hon öppnade sitt kycklingpaket från Kronfågel.

Gumpen på kycklingen hade lämnats kvar.

– Det var nog det äckligaste jag varit med om, säger hon.

Jessica Karlsson, 22 skulle bjuda en kompis på middag. Hon gick till Ica-butiken i Årjäng och köpte Stinas kyckling från Kronfågel. Men när hon öppnade paketet fick hon en ovälkommen överraskning.

– Det stack ut tio små "rör" från en av bitarna. Vi fick beställa pizza i stället, säger Jessica Karlsson.

Hon brukar alltid köpa Stinas kyckling, men nu har hon gjort det för sista gången. Jessica ringde Kronfågel på fredagsmorgonen och berättade vad som hänt.

Jenny Fridh är kommunikationschef på Kronfågel. Hon känner till ärendet och har sett bilden på kycklingen som Jessica Karlsson fått med sig hem.

– Det är en del av gumpen av kycklingen. Det ska inte vara med i den förpackningen, men det är inget konstigt utan en del av kycklingen, säger Jenny Fridh.

Fel i maskinen

Gumpen sitter vid stjärten på kycklingen och kommer exempelvis med när man köper en hel kyckling. Men i just den här förpackningen skulle den inte ha varit med.

– Det är helt enkelt så att den maskinen som skulle avlägsna den, av någon anledning inte gjort det i det här fallet. Men det är inget farligt och det är en produkt som man äter i andra delar av världen, säger Jenny Fridh.

"Tycker inte det räcker"

Jessica Karlsson säger att hon blivit erbjuden kuponger av Kronfågel som kompensation. Men hon vill ha annan ersättning.

– Jag tycker inte det räcker. Jag vill inte få billigare kyckling nästa gång – för jag vill aldrig mer köpa deras kyckling. Det var nog det äckligaste jag varit med om, säger hon.

– Vi har meddelat henne vad som hänt. Nu tittar vi på vad som hänt och försöker hindra att det händer igen. Vi har också varit i kontakt med henne och erbjudit kompensation enligt den praxis vi har, säger Jenny Fridh.

Logga in för att följa

Det är gratis och går snabbt!