31-åriga Hodan Mohammed, från Göteborg, arbetar som behandlingsassistent till unga tjejer.
I onsdags gick hon runt på stan med tre av sina klienter, och tillsammans gick de in på skönhetsbutiken Sephora.
– Vi gick dit för att jag ville kolla på ett läppstift. Jag provade ett par stycken, men ställde sedan tillbaka dem, berättar Hodan.

De stannade i butiken ett par minuter till, men lämnade sedan lokalen för att gå vidare till Nordstan.
– När vi promenerade därifrån såg vi att en av de anställda på Sephora gick efter oss. Jag tänkte först att hon kanske var på rast, men plötsligt var vi omringade av säkerhetsvakter.
Blev visiterad
Vakterna bad tjejerna att följa med dem tillbaka till skönhetsbutiken, och tog dem sedan till en lokal i källaren. Väl där separerade de på tjejerna, och bad Hodan att tömma sina fickor.
– Jag gjorde som de sa till en början, men sedan började de två vakterna, som stod på var sin sida om mig, att ta på min jacka. Då bad jag dem sluta.
När Hodan hade tagit av sig jackan, blev hon visiterad.
– Under tiden jag befann mig på kontoret blev flickorna, som jag har ansvar över, avhysta från butiken. Vakterna visade ingen hänsyn för att jag måste ha koll på dem.

"Behandlade mig som en tjuv"
Enligt Hodan påstod vakterna att hon hade stulit ett läppstift från butiken – och att en anställd såg när hon la ner en av produkterna i sin ficka.
– De sa att de även hade sett det på övervakningskameran, och att jag måste ha slängt läppstiftet på marken när jag "sprang" ifrån vakterna, vilket jag inte ens gjorde.
Ladda enkelt ner GT:s nyhetsapp i Iphone & Android här.
Hodan upplevde minuterna inne på kontoret som väldigt plågsamma.
– De behandlade mig som att jag var en tjuv, de hade redan bestämt sig för att jag var det. De la flera kränkande kommentarer.

En stund senare anlände polisen till platsen. Ena polismannen förhörde Hodan, samtidigt som den andra gick i väg för att kolla igenom övervakningsfilmen.
– De tittade på filmen flera gånger, och polismannen såg då tydligt att jag inte hade snattat någonting. När han kom tillbaka hälsade han att den anställda på Sephora bad om ursäkt.
"Det här är inte okej"
Efter incidenten bestämde sig Hodan för att skriva ett inlägg på Sephoras Facebooksida.
– Jag kände att det här inte är okej. Det var helt ofattbart, jag kände mig så kränkt och så liten. Det ska inte gå till på det här sättet.
Trots att meddelandet till Sephora har fått stor uppmärksamhet i sociala medier så har Hodan fortfarande inte hört från dem.
– I dag är jag fortfarande i chocktillstånd över hur jag behandlades. Det kändes jättehemskt och förnedrande.
"Vi är djupt ledsna"
En presstalesperson för Sephora har nu valt att kommentera händelsen:
– Vi är djupt ledsna över det som har skett i vår butik i Göteborg tidigare i veckan. Vi strävar alltid efter att alla kunder ska få en god service och att ett besök i våra butiker skall vara en härlig skönhetsupplevelse. Uppenbarligen har detta inte skett, säger en talesperson för Sephora, och fortsätter:
– Vi ser omgående över våra rutiner för att detta inte ska ske igen. Vi försöker komma i kontakt med den drabbade kunden för att ge vår personliga ursäkt.
Läs hela inlägget här:
https://www.facebook.com/hodiile.mo/posts/10154992605121987?pnref=story