Her Majesty väntar på recensioner

GÖTEBORG. För ett år sedan spelade bandet Happiness.

Nu har gruppen Her Majesty släppt albumet "Happiness".

Jo. Det är samma gäng.

Ett namnbyte på vägen mot succé.

Her Majesty - från vänster Jonas Kornell, Patrik Herrström, Timo Räisänen och Christopher Dahlgren. Sittande sångaren Måns Jälevik. (På bilden saknas basisten Pieter Verdos.)

Bandet är nervöst. Debutalbumet är precis släppt och gruppmedlemmarna väntar på recensionerna. - Jag drömde att vi fick en etta i betyg, säger gitarristen Christopher Dahlgren.

Två överkorsade - Jag hade en liknande, fortsätter trummisen Patrik Herrström. - Men då handlade om två överkorsade. Måns Jälevik drömde inte alls. - Tog en sömntablett och Samarin men låg så här hela natten, säger han och spärrar upp ögonen. Man skulle kunna tro att Her Majesty är duvungar i popbranschen. Men delar av bandet var med i smått kultartade gruppen Sludge Nation. Gitarristen Timo Räisänen är Håkan Hellströms sidekick och Patrik Herrström har agerat trummis i Eleven Picture då han inte slitit som musikarrangör i Göteborg. Her Majestys karriär har skjutit fart snabbare än en rymdraket. För ett år sedan hade gruppen, under namnet Happiness, sin första spelning.

Kalasturnén i sommar Nu är två singlar och ett album släppta. I sommar väntar Kalasturnén med Håkan Hellström och Lars Winnerbäck. Hade ni fått den möjligheten om inte du varit med i Håkan Hellströms band? - Vet inte. Men helt klart är att vi skulle spelat en massa i sommar ändå. Tack och lov gillar Pange Öberg (arrangören bakom Kalas) oss, förklarar Timo Räisänen. I kväll spelar bandet på Pusterviksbaren. Två gånger till och med. - Bara för att man inte fyllt 18 år så kan man vara intresserade av musik. Därför gör vi ett gig utan åldersgräns, säger Måns Jälevik.