Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Göteborgshotell prisat på stor gala

Hotel Pigalle har tagit hem förstapris på den prestigefyllda hotellgalan World Luxury Hotel Awards.

Foto: Dino Soldin
"Mycket tid, pengar och engagemang har gått in i design, material och känsla", säger vd:n Patrick Olsson. Foto: Dino Soldin
Färgerna och formerna andas det tidiga 1900-talets syndiga Paris, enligt den egna hemsidan. Foto: Dino Soldin
Utmärkelsen är ett gästernas pris, vilket innebär att kunder har kunnat rösta fram sina favoriter globalt. Foto: Dino Soldin

För drygt ett års sedan slog designhotellet Hotel Pigalle upp portarna i centrala Göteborg.

Nu har verksamheten kammat hem förstapris på den prestigefyllda galan World Luxury Hotel Awards.

– Det känns naturligtvis oerhört roligt att vinna och samtidigt få en kvittering på våra insatser, säger hotellchefen Jimmy Olsson i ett pressmeddelande.

Hotellmarknaden i Göteborg går inte av för hackor. Nyligen utsågs frukosten på Norda Bar & Grill på Clarion Hotel Post till världens bästa hotellfrukost av tidningen Mirror. Nu har Hotel Pigalle i centrala Göteborg tagit hem förstapris i kategorin "Luxury: New hotel" på den prestigefyllda hotellgalan World Luxury Hotel Awards.

"Ett av världens främsta"

Därmed kan hotellet räknas till ett av världens 20 främsta lyxhotell – och Skandinaviens främsta.

– Särskilt givande känns det för alla våra exceptionella arbetskamrater som dagligen levandegör serviceuppdraget på ett personligt och engagerat sätt. I första hand är detta deras pris, säger hotellchefen Jimmy Olsson.

Det var i maj i fjol som hotellet öppnade i det anrika Palacehuset från 1700-talet mitt i Göteborg. Hotellet, med tillhörande restaurang och lobbybar, har sedan starten uppmärksammats i både nationell och internationell media. På den egna hemsida beskrivs hotellet så här: "Färgerna och formerna andas det tidiga 1900-talets syndiga Paris, fast i Göteborg. Du kan förvänta dig lyx, men framför allt värme, personlighet och passion."

Gästernas pris

Priset är ett gästernas pris, där kunder har kunnat rösta fram sina favoriter.

– Lyx i dag är för många gäster en förhöjd personlig upplevelse och service i kombination med egensinnig, genomtänkt miljö, snarare än till exempel guldkranar, och i det sammanhanget blir människorna bakom verkligen allt, säger vd:n Patrick Olsson i ett pressmeddelande.

Logga in för att följa

Det är gratis och går snabbt!