En singelolycka har ägt rum utanför en Coop-butik som ligger nära Julas centrallager i Skara. Foto: CHRISTIAN SVENSSON
En singelolycka har ägt rum utanför en Coop-butik som ligger nära Julas centrallager i Skara. Foto: CHRISTIAN SVENSSON

Bil kraschade utanför Coop – föraren satt kvar i bilen

Publicerad

En singelolycka har ägt rum utanför en Coop-butik som ligger nära Julas centrallager i Skara.

Enligt polisen satt föraren kvar i bilen efter olyckan.

– En bil har kört igenom ett räcke, säger Ulla Brehm, polisens presstalesman i region Väst.

Enligt SKLT har föraren förts till sjukhus för kontroll – men ska inte vara fysiskt skadad.

Larmet om olyckan kom till polisen efter 13-tiden på torsdagen. Den ska ha skett på en länsväg som ligger nära E20, enligt de första uppgifterna till polisen.

Olyckan har ägt rum utanför en Coop-butik. Polis, ambulans och räddningstjänst kallades till platsen.

Enligt de initiala uppgifterna till polisen satt föraren kvar i bilen. Han ska dock må bra efter omständigheterna.

Vägen stängdes av

— Föraren drabbades inte av några fysiska skador efter olyckan och han var talbar, säger Tommy Emriksson, inre befäl på räddningstjänsten Mellersta Skaraborg, till SKLT.

Vägen stängdes inledningsvis av för trafik. Men kunde efter en stund flyta på som vanligt.

– Vi fick stoppa trafiken en stund fram till att ambulanspersonal hade fått kontroll över situationen, säger Tommy Emriksson, till SKLT.

 

Senaste nytt från Västsverige i GT:s mobilapp. Ladda ner gratis här: Iphone eller Android

Erik Göthlin
Erik Göthlin

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till GTs startsida

Mest läst i dag

VÄSTSVENSKAR PÅ TWITTER