Män som tjänar på e-handel med feministiska budskapen

I Sveriges 43 största e-handelsbolag äger riskkapitalbolag och andra aktörer 67 procent, enligt Breakit. Resten ägs av 30 procent män – tre procent kvinnor.
Henrik Grundén, Juri Gendelman och Joel Almqvist på Stronger.
Foto: Stronger.

Premium: Deras budskap är feministiska.

Men bakom flera populära e-handelsbolag – som riktar sig mot kvinnor – är det männen som tjänar pengar.

Det visar en granskning från Breakit. 

Expressen Premium

Läs Premium gratis i en vecka

Få tillgång till hela Expressens digitala värld. Alla läsare kan använda den fria provperioden en gång. Därefter är priset 79 kr/mån. Digital tillsvidareprenumeration. Ingen bindningstid – säg upp när du vill.

Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Arne Hegerfors: ”Är ett mirakel att jag klarat mig”

Premium: Arne Hegerfors fyller 80 • Tv-ikonen: ”Utan min fru hade jag varit död i dag”

Det vet vi om den misstänkte gärningsmannen

Premium: Det vet vi om den misstänkte gärningsmannen

Silvstedt, Ranelid och Plura – kika in i kändisarnas sommarhus

Premium: Stjärnornas semesterhem i skärgården, Sörmland och Österlen