Bioteknikföretaget Ellen är verksamt inom intimprodukter för kvinnor och har det senaste året satsat stort på att synas digitalt.
På torsdagen presenterade bolaget ännu en satsning – där de nu kommer inleda ett samarbete i social medier med entreprenören och influencern Isabella Löwengrip.
Förhoppningen är att den ökade synligheten även ska öka försäljningen under 2019.
– Ett samarbete med Isabella Löwengrip har funnits länge på Ellens önskelista. Eftersom Isabella är en förespråkare av probiotika känns det fantastiskt att få våra probiotiska intimvårdsprodukter kommer i fokus, säger Jenny Fingal, vd för Ellen AB, i ett pressmeddelande.
Isabella Löwengrip: Jag ser fram emot samarbetet
Hon fortsätter:
– Isabella är en fantastisk entreprenör där hennes engagemang under många år har påverkat och inspirerat kvinnor i alla åldrar. Därför blir det här samarbetet extra viktigt då vi tillsammans skapar nya och spännande möjligheter för vår målgrupp.
Beskedet togs emot positivt och fick aktien att stiga med 17 procent under den inledande handeln på torsdagsförmiddagen, rapporterar Veckans Affärer.
Isabella Löwengrip tror samarbetet ligger i linje med vad hennes följare i social medier är intresserade av:
– Det viktigaste för mig är att hitta varumärken som är en perfekt match med min målgrupp och där min följare får någonting tillbaka. På ett eller annat sätt. Jag ser fram emot samarbetet med Ellen och att lyfta fram dem och deras produkter till min läsare, säger Isabella Löwengrip.