Anna Nyström startade sitt instagramkonto 2013 och sedan dess har följarantalet vuxit stadigt för varje år. I dag har hon omkring 8,6 miljoner följare och 100 000 prenumeranter på sin Youtube-kanal, vilket gör att hon landar på tredje plats sett till följarantal efter Zlatan och Pewdiepie.
Tackar nej till samarbeten
Trots sin stora följarskara är Anna Nyström ofta selektiv när det kommer till sponsrade inlägg och tackar ofta nej till samarbeten och möjligheter att synas på olika sätt.
– Det finns ett värde i att vara selektiv i vilka man jobbar med. Jag vill att alla samarbeten jag gör ska vara genuina. Man har en typ av förtroende hos följarna som jag inte vill bryta.
För Anna Nyström handlar det inte bara om att ha kontroll över sitt eget material utan också om att få vara privat.
– Jag har alltid varit privat av mig och har aldrig haft något behov av att stå i centrum eller bli känd. Jag har inget behov av att tjäna snabba pengar eller att synas för sakens skull. Jag vill göra saker på mitt sätt.
Distans som framgångsrecept
Enligt Anna Nyström är hemligheten till hennes framgångar just kombinationen av en privat profil och ett konsekvent och uthålligt arbete.
– Det är inte någon slump att jag är där jag är i dag. Det ligger extremt mycket jobb bakom det. Det gäller att man är konsekvent och målmedveten, men också att man hittar en nisch som man har en genuin passion för. För mig har det varit hälsa, säger hon.
Lanserar eget klädmärke
En annan anledning till att Anna Nyström varit sparsam med sponsrade inlägg den senaste tiden är för att hon i vår lanserar sitt eget klädvarumärke för träning, Ryvelle, tillsammans med två andra affärspartners.
– Jag har inte haft något samarbete alls med träningsvarumärken. I stället har jag haft Ryvelle på mig på alla bilder, för att analysera vad som fungerar bra. För mig handlar det om att inspirera och motivera andra inom hälsa.