Ett mass-sms har skickats till tusentals svenskar de senaste dagarna.
Sms:et uppmanar mottagaren att registrera sig hos nätcasinot Casumo.
”Säg upp dig från jobbet i morgon! Här får du 200 gratisspel som kan göra dig till miljonär ikväll! :)” lyder sms:et som även innehåller en länk.
Flera personer har reagerat i sociala medier efter att ha fått sms:et. Det är framför allt formuleringen om att säga upp sig från jobbet som har fått människor att höja på ögonbrynen.

"Detta var den sjukaste reklam jag sett, och den skickas ut till folks telefoner via sms”, skriver en person på Facebook.
"Fick också detta och det var det svinigaste jag har sett ikväll. Tänk dom stackarna som går på detta?” skriver en annan.
”Alla jag känner har fått det”, skriver en tredje.
LÄS OCKSÅ: Så här lyckas du hitta rätt erbjudande i mobildjungeln
Det är däremot inte Casumo som är avsändaren, utan massutskicken innehåller en så kallad "affiliatelänk". När någon klickar på länken och registrerar sig på hos nätcasinot får avsändaren, i det här fallet okänd, en viss procent av eventuella intäkter.
Expressen har sökt Casumo för en kommentar men utan framgång.
Men på Facebook skriver företaget till ett flertal personer:
"Ledsen för det dåliga spammet. Smset har skickats från en tredjepart utan vårt godkännande och är inte vår stil. Vi kommer kolla upp vad som gått snett och se till så att det inte händer igen."

Tycker det är omoraliskt
Elin Nyström, 26, från Kalix fick även hon sms:et. Hon har aldrig spelat på nätet och förstår inte hur avsändaren har kommit över hennes telefonnummer.
– Det känns som att nu räcker det inte att vända sig till de som brukar spela, utan nu måste man hitta nya målgrupper. ”Säg upp dig från jobbet”… det känns som att många yngre kan börja fundera i de banorna. Eller andra som kan tänka sig att ta sms-lån och är ute efter snabba pengar, säger Elin Nyström.
Precis som många andra reagerade Elin Nyström på formuleringarna i sms:et.
– Jag tycker att det är ganska omoraliskt att skriva så där och skicka ut till en massa, massa människor och utnyttja dem på det viset, säger hon och fortsätter:
– Man vet ju inte. Det kan ju faktiskt vara så att någon påverkas av den där formuleringen. Men de flesta tycker nog, precis som jag, att det bara är väldigt dumt.
"Det får folk att spela"
Jakob Jonsson, legitimerad psykolog och doktorand på Stockholms universitet, har arbetat med spelberoende sedan 1992. Bland annat som behandlare, men också forskare och föreläsare. Jakob Jonsson jobbar dessutom på Spelinstitutet som hjälper spelberoende och anhöriga.
LÄS OCKSÅ: Äldre luras att teckna avtal – hör samtalen
– Det här är direkt olämpligt, säger han om formuleringen i sms:et.
Jakob Jonsson säger vidare att den här typen av retorik inte används av seriösa aktörer. Vilket i sig är ett varningstecken om ett oväntat mejl eller sms dyker upp i inkorgen.

– Man är ganska överens bland ansvarstagande bolag att man ska undvika att marknadsföra spel som en inkomstkälla, försörjning eller liknande, säger han.
Tror du att personer som är desperata, rent ekonomiskt, är extra utsatta vid den här typen av retorik?
– I överhuvudtaget när det gäller bonuserbjudanden och gratisspel så är konceptet att man erbjuder folk något som är gratis och där personen från början kanske inte har tänkt lägga pengar på spel, säger Jakob Jonsson och fortsätter:
– Men det gör att man provar, det sänker tröskeln. Det är inte riktigt en själv som aktivt väljer att öppna plånboken, utan du kommer dit och kollar lite. Och det är klart, det fungerar ju. Det får folk att spela. Det är ju inte någon slags välgörande verksamhet att erbjuda gratisspel.