Det var i slutet av maj som Klarna-användare loggade in i appen och kom in på en annan kunds konto.
Klarna stängde ner appen helt och meddelade att problemet var ”självförvållat”, samtidigt som Finansinspektionen krävde svar från banken.
Vd Sebastian Siemiatkowski säger till DN att de själva ställer sig frågan hur det kunde hända.
– Och det är pinsamt, och vi är oerhört ledsna. Så enkelt är det.
Förklaringen till haveriet
Klarnas interna utredning visar att 83 000 kunders information delats, men att det inte ska ha handlat om bankuppgifter.
Haveriet berodde på en bugg som slank igenom, trots att utvecklingar i appen ska granskas i en testmiljö innan den kommer ut till kunderna.
– Med det sagt är det klart att vi analyserar vad vi hade kunnat göra annorlunda för att undvika den här typen av fel i framtiden, och vi har identifierat en del sådana åtgärder som vi tror skulle minska den risken, säger Siemiatkowski till DN.
”Tänker aldrig på börsen”
Han säger att det är klart att händelsen påverkar bankens förtroende och att han inte behöver ”säga att jag hoppas att det inte är så.”
Vd:n vill inte svara på hur händelsen skulle kunna påverka bolagets eventuella färd mot börsen.
– Nej, men alla journalister frågar och då tycker jag att det är konstigt att inte svara. Så då svarar man någonting och så blir det som att det här är en jättestor fråga för oss. Men helt ärligt, genuint. Det är faktiskt inte det. Jag tänker aldrig på börsen.