Gå till innehåll

Hoppsan!

Ett tekniskt fel har uppstått. Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa Expressen i ett bättre anpassat format?

Du kan alltid välja vilket format sidan ska visas i, i sajtens sidfot.

Problem hos Klarna – betalningar dras dubbelt

Di TV ger dig de bästa analyserna och hetaste aktietipsen.
Foto: SOPA IMAGES / THIAGO PRUDENCIO / SOPA IMAGES/S SIPA USA

Ett tekniskt strul hos Klarna har fått vissa kunder att debiterats två gånger. 

I ett mejl till Aftonbladet bekräftar Klarna teknikstrulet.

”Vi arbetar för närvarande med att lösa problemet. Kunder som eventuellt har drabbats kommer självklart att återbetalas”, skriver Filippa Bolz, communications manager på Klarna till tidningen.

Flera kunder till Klarna har haft problem med sina betalningar. Vissa kunder har felaktigt debiterats två gånger, skriver Aftonbladet. Expressen har också nåtts av samma uppgifter. 

Under måndagen bekräftade Klarna att de haft problem med sina betalningar.

Linus: ”Störigt”

När Linus vaknade upp på måndagsmorgonen märkte han att fem olika betalningar från Klarna dragits dubbelt på hans konto. Det gällde bland annat beställningar från Foodora och Adlibris.

– Jag hade fem betalningar hos Klarna och alla fem drogs två gånger, säger Linus.

– Först drogs det den 23, sedan drogs det igen den 26. 

Hur känns det för dig? 

– Det är givetvis störigt. För det tar åtta dagar att få tillbaka pengarna. Det är rätt oseriöst, säger han.