Gå till innehåll

Hoppsan!

Ett tekniskt fel har uppstått. Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa Expressen i ett bättre anpassat format?

Du kan alltid välja vilket format sidan ska visas i, i sajtens sidfot.

Tekniska problem för Swedbank – tusentals kunder drabbades

Alla kunder med mobilt bank-ID är drabbade, enligt bankens presskontakt.
Alla kunder med mobilt bank-ID drabbades.
Foto: NILS JAKOBSSON / BILDBYRÅN
Swedbanks tekniker kunde lösa problemet strax före 08 på måndagsmorgonen.
Foto: TT NYHETSBYRÅN

Swedbanks internetbank drabbades av störningar under måndagsmorgonen. Alla kunder med mobilt bank-ID drabbades.

Efter knappt en timme var problemen lösta.

Enligt Swedbanks presskontakt Anette Ringius hade banken haft störningar i mellan 45 och 50 minuter vid 07.40-tiden på måndagsmorgonen.

– Vi kan bekräfta att vi har ett tekniskt fel i internetbanken och appen. När man försöker logga in med mobil bank-id går inte det. Däremot fungerar det med säkerhetsdosa, sa Anette Ringius då.

Samtliga kunder som använder mobilbanken och internetbanken drabbades av störningarna, enligt Anette Ringius.

Swedbank gick ut med information till sina kunder via Facebook om det inträffade. Strax innan klockan 08 på måndagsmorgonen fungerade inloggningstjänsterna igen.