Gå till innehåll

Hoppsan!

Ett tekniskt fel har uppstått. Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa Expressen i ett bättre anpassat format?

Du kan alltid välja vilket format sidan ska visas i, i sajtens sidfot.

Svenska klädkedjan ska börja sälja heminredning

Foto: PATRIK C ÖSTERBERG / MEDIABILD/IBL

Gina Tricot breddar verksamheten och börjar sälja inredningsprylar.

– Vi vet att vår målgrupp är väldigt intresserad av inredning, säger marknads- och varumärkeschefen Karin Westas till branschsajten Market. 

För några år sedan startade H&M Home-butikerna. Nu följer Gina Tricot efter.

Den svenska klädkedjan kommer att sälja hemindredning online och i vissa utvalda butiker med start 17 september.

Det nya inredningskonceptet har fått namnet Gina Home.

I en kommentar till Market säger Karin Westas:

– Nu kan vi äntligen avslöja att vi framåt kommer kunna erbjuda våra kunder ett modernt home-sortiment. Det knyter ihop helheten för vårt omnitänk men också för vårt lifestyle-koncept där kunden kan inspireras och shoppa de senaste nyheterna inom både klädmode och heminredning i ett köp – det bästa av två designvärldar.

Egendesignade påslakan, filtar, vaser och inredningsprylar från utvalda varumärken kommer att finnas i sortimentet.