Efter mjölkbråket – Arla utmanar Oatly med Jörd

Arlas koncernchef Peder Tuborgh.
Foto: ARLA
Jörd.
Foto: pressbild
Toni Petersson, vd på Oatly.
Foto: OATLY
Oatly.
Foto: ALEX LJUNGDAHL

Premium: När Oatly bjöd in Arla för att satsa på havremjölk blev det nobben och marknadschefen ska ha spottat ut drycken som han ansåg smaka illa.

Nu tar Arla upp kampen på den växande marknaden för havredryck.

– Varför vi gör det? För att vi kan, och det uppenbarligen finns en efterfrågan på växtbaserade drycker, säger koncernchefen Peder Tuborgh till DN.

Expressen Premium

Läs Premium gratis i en vecka

Få tillgång till hela Expressens digitala värld. Alla läsare kan använda den fria provperioden en gång. Därefter är priset 79 kr/mån. Digital tillsvidareprenumeration. Ingen bindningstid – säg upp när du vill.

Allt detta ingår:

• Expressen.se och Expressen–appen – obegränsad tillgång till alla artiklar

• E-tidning och korsord alla dagar

• Alla artiklar på skonahem.se, halsoliv.se, levaochbo.se, teknikensvarld.se, mama.nu, alltomresor.se, amelia.se och alltommat.se

Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy. Av tekniska skäl kan ett belopp på 1 kr komma att reserveras på ditt konto, men betalas tillbaka inom kort.

Experterna: Då är det över för Putin

Premium: Bildt: ”De funderar på möjligheterna att ta över”

”Jag vill testa rollspel – hur förför jag min man?”

Premium: Sexologen: ”Skippa trosorna” • Avgörande förförarknepet

Öppna bråket i danska kungahuset efter tuffa beslutet av drottningen

Premium: Största krisen på 20 år, menar experter • Prins Joachims ilska: ”Handlar om hans barn”