Baddräktskungens resa – från fattigdom till glamour
Premium: Baddräktskungen Panos Papadopoulos sålde sitt livsverk 2019.
Han skapade varumärket med kända modeller som Jannike Björling, Victoria Silvstedt och Baywatchstjärnan Traci Bingham.
Men ibland gick det inte som planerat – som när Zlatan skulle plåtas i badbyxor.
– Jag ringde managern Raiola och undrade vad som hänt, berättar Panos Papadopoulos, 64, som är aktuell med en ny bok om sin brokiga karriär.
Här berättar han mer om:
Resan från fattigdom till glamour.
Anklagelserna om sexism.
✓ Nya livet som krogägare.
Är du redan prenumerant, logga in för att läsa. Logga in
Läs Premium gratis i en vecka
Få tillgång till hela Expressens digitala värld. Alla läsare kan använda den fria provperioden en gång. Därefter är priset 79 kr/mån. Digital tillsvidareprenumeration. Ingen bindningstid – säg upp när du vill.
Allt detta ingår:
• Expressen.se och Expressen–appen – obegränsad tillgång till alla artiklar
• E-tidning och korsord alla dagar
• Alla artiklar på skonahem.se, halsoliv.se, levaochbo.se, teknikensvarld.se, mama.nu, alltomresor.se, amelia.se och alltommat.se
Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.