Det anrika auktionshuset Bukowskis ökar sin försäljning av exklusiva föremål på nätet med 22 procent, skriver nättidningen Breakit.
Att intresset för onlineauktioner har ökat är något som auktionshuset har noterat och anpassat sin verksamhet efter. Bland annat har de flyttat ut sitt lager från centrala Stockholm och anställer även personer med erfarenhet och kompetens från e-handel.
– Vi märker en förändring i människors beteende. Det är allt fler kunder som vill sköta hela försäljningen via sajten, säger Bukowskis vd Anna Karin Laurell till tidningen.
LÄS OCKSÅ: Ett års jobb ger så mycket mer i pension
Högre kvalitet
En av orsakerna till ökningen tror hon bland annat är att man kan sälja sina objekt när som helst på året i stället för att vänta in en speciell auktion. Utvecklingen leder också till att de fysiska auktionerna blir mer och mer exklusiv.
– Det ska vara riktigt hög kvalitet. Man ska komma ihåg att vårt varumärke är det bästa vi har. Bukowskis är ett så otroligt starkt namn och det måste vi vårda, säger Bukowskis huvudägare Lukas Lundin.