Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Trygg-Hansas system för skador är – skadat

Foto: Weine Lexius

Trygg-Hansas skadesystem låg nere under måndagseftermiddagen på grund av tekniska problem.

Därför valde de också att stänga sin telefonväxel till skadeservice.

Det var vid lunchtid som problemen uppstod. Därför valde Trygg-Hansa att stänga ned sin telefonväxel till skadeservice. Den som ringde numret möttes av en telefonsvarare som sade att man fick återkomma senare på grund av tekniska problem.

– De håller på att felsöka just nu och jobbar intensivt med att få i gång skadesystemet igen, sade kommunikationschef på Trygg-Hansa, Hanna Axelsson, vid lunchtid.

Ingen prognos än

Problemen bestod i att de som arbetade med skaderegleringen inte kunde få fram några uppgifter kring den som ringde in och vill anmäla en skada.

– Man kan inte registrera sin skada, eftersom skadesystemet ligger nere. Däremot kan man mejla, så att vi får in information om skadan. Men det går inte just nu att ringa och få hjälp, sade Hanna Axelsson.

Sent på måndagseftermiddagen hade problemen åtgärdats. Då öppnade också telefonväxeln igen.

– Vi beklagar att detta drabbade våra kunder som försökte ringa in till oss i måndags och nu pågår en analys av våra processer och system för att säkerställa att våra tekniska problem inte ska drabba våra kunder igen, sade Hanna Axelsson.

NYTT NYHETSBREV: Dina Pengars krönikör Frida Bratt guidar dig genom veckans viktigaste nyheter om privatekonomi. Få ett nyhetsbrev direkt till din mejl - varje vecka. Anmäl dig här!

Annons:

Logga in för att följa

Det är gratis och går snabbt!