Hoppsan!

Ett tekniskt fel har uppstått. Din skärm är smalare än innehållet på denna sida. Vill du visa Expressen i ett bättre anpassat format?

Du kan alltid välja vilket format sidan ska visas i, i sajtens sidfot.

Tekniska problem hos Icabankens mobilapp

Nordea har tekniska problem med sin mobilapp.
Foto: Malin Lööf

Kunder på Nordea och Icabanken hade på onsdagen problem att logga in på bankens tjänster.

– Vi beklagar de störningar det eventuellt kan ha orsakat våra kunder, säger Therese Lystedt, pressansvarig på Icabanken.

Vid 10-tiden började kunder höra av sig till Nordea om att det inte gick att logga in på mobilbanken.

– Ska man behöva byta bank för att få allt att fungera? Bara ni som har strul hela tiden med era tjänster, skrev en kund på bankens Facebooksida.

Strax efter klockan 13 var tjänsten i gång igen.

– Internetbanken fungerade som vanligt men det var mobilbanken som krånglade.  Man kom inte in i mobilbanken men däremot kunde man logga in med dator eller iPad. Eller så kunde man ringa vår kundtjänst, säger Janina Pfalzer, pressekreterare på Nordea.

Även Icabanken hade driftstörningar

Vid 12-tiden fick även Icabanken problem med att logga in på internetbanken och mobilbanken. På Facebook hörde flera kunder av sig till banken.

– Svara gärna här när det är löst så jag kan betala mina räkningar, skrev en kund.


LÄS OCKSÅ: Driftstörningar för Telia och Swedbank


Icabanken bekräftade att man hade driftstörningar och undersökte felen. Vid 15.30-tiden var internetbanken och mobilbanken i gång igen.

– Nu är Icabankens internettjänst åter i gång. Vi beklagar de störningar det eventuellt kan ha orsakat våra kunder, säger Therese Lystedt.