Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Tekniska problem hos SEB – internetbanken låg nere

Storbanken SEB hade under torsdagskvälle tekniska problem.

Från sextiden på middagen gick det inte att logga in på hemsidan – och internetbanken var inte möjlig att nå.

– Vi har identifierat problemet. Våra tekniker jobbar för att problemet ska lösas fortast möjligast, säger Laurence Westerlund, pressansvarig på SEB, strax efter åtta på torsdagskvällen.

Vid 23-tiden var felet avhjälpt.

Problemet upptäcktes tidigt på torsdagskvällen – runt klockan sex.

SEB:s kunder kunde inte logga in via bankens app eller webbläsare.

”Vi förstår att det kan ställa till problem för dig och jobbar på att få i gång tjänsterna så snart som möjligt”, skrev banken på Facebook.

Kötiden på torsdagskvällen var flera timmar.

”Problemet har identifierats”

När Expressen pratade med Laurence Westerlund, pressansvarig på SEB, förklarade han att ”problemet har identifierats”.

– Vi försöker säkerställa att allt ska fungera. Vi har ringat in problematiken. Vi vill i gång så snabbt som möjligt naturligtvis, men det går inte att säga hur lång tid det innebär, sade Westerlund.

Vid 23-tiden på torsdagen var funktionaliteten dock återställd, och det gick att logga in som vanligt hos SEB.

Annons:

NYHETSBREV: Dina Pengar guidar dig genom veckans viktigaste nyheter om privatekonomi. Få ett nyhetsbrev direkt till din mejl - varje vecka. Anmäl dig här!