Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Twitter lanserar sin första betalda abonnemangstjänst

Foto: PAVLO GONCHAR/SOPA IMAGES/SHUTTERSTOC / PAVLO GONCHAR/SOPA IMAGES/SHUTTERSTOCK SHUTTERSTOC

Sociala Medier-jätten Twitter lanserar sin första abonnemangstjänst: Twitter Blue. 

Tjänsten riktar sig till storanvändare av Twitter som vill ha tillgång till exklusiva funktioner, rapporterar CNBC.

Tjänsten rullas till en början ut i Kanada och Australien till priset 3,49 kanadadollar respektive 4,49 australiendollar per månad vilket motsvarar runt 24 svenska kronor.

Tjänsten ska göra det möjligt att bland annat ångra sända tweets. Dessutom ska det gå att bättre organisera sparade tweets, använda en särskild läsfunktion för långa trådar och få bättre tillgång till kundsupport.

Satsningen är Twitters första försök på abonnemangsområdet och skulle kunna leda till mer diversifierade intäkter för bolaget. I dagsläget kommer över 86 procent av Twitters intäkter från annonser.

Annons: