Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Swish låg nere för Nordeas kunder

Foto: MAXIM THORÉ / BILDBYRÅN / BILDBYRÅN

Betalappen Swish låg nere för Nordeas kunder i nästan tolv timmar.

Vid tretiden på natten började problemen med Swish för Nordeas bankkunder. Varken privatpersoner eller företag kunde skicka betalningar via appen.

”Just nu har Nordea problem vilket kan påverka deras kunder när de ska använda Swish samt personer som försöker swisha till privatpersoner eller företag med Nordea som bank. Vi arbetar med att rätta det uppkomna felet och återkommer när status har ändrats. Kontakta din bank om du har frågor om din betalning.”, skrev Swish på sin sajt.

Problemen var dock begränsade till Swish, meddelar banken.

– Allt annat funkar som det ska, säger Afroditi Kellberg, presschef på Nordea.

Och sedan 13.45-tiden funkar appen igen.

I lördags hade Swish också problem. Då riktade många kunder stark kritik mot tjänsten.

Annons:

NYHETSBREV: Dina Pengar guidar dig genom veckans viktigaste nyheter om privatekonomi. Få ett nyhetsbrev direkt till din mejl - varje vecka. Anmäl dig här!