Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Swedbank-appen låg nere för kunder

Senaste nytt från Di TV.
Foto: HENRIK ISAKSSON/TT / HENRIK ISAKSSON TT NYHETSBYRÅN

Swedbanks digitala tjänster upplevde störningar mot natten till lördag.

Anledningen var en uppdatering som gjorde att visa kunder kunde uppleva störningar eller att appen låg nere helt och hållet.

På Swedbanks Facebooksida hörde flera användare av sig till banken om störningar i systemet.

Banken skrev i ett svar till en kunds kommentar:

Vi håller på med en uppdatering i våra digitala tjänster så vissa kunder kan uppleva problem med att internetbanken/appen fungerar dåligt eller inte alls. Jag kan inte svara på exakt när det kommer vara löst men det ska inte vara någon större störning.”

Vid 02-tiden meddelade Swedbank via sociala medier att appen fungerar som vanligt igen. 

Annons:

NYHETSBREV: Dina Pengar guidar dig genom veckans viktigaste nyheter om privatekonomi. Få ett nyhetsbrev direkt till din mejl - varje vecka. Anmäl dig här!