Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Svensk mjölk vann mot Oatly

Svensk Mjölk hade stämt Oatly för en annonskampanj som man ansåg innehöll vilseledande och misskrediterande uppgifter.

Marknadsdomstolen förbjuder företaget Oatly att använda marknadsföring som ansetts vara misskrediterande mot mjölk.

Oatly får inte heller hävda att havrebaserad mjölk skulle vara mer hälsosam produkt än mjölk.

Svensk mjölk hade stämt Oatly för en annonskampanj som man ansåg innehöll vilseledande och misskrediterande uppgifter.

Marknadsdomstolens dom är förenad med ett vite om inte Oatly följer domen.

Dessutom ska Oatly ersätta Svensk mjölk för rättegångskostnader på närmare 1,3 miljoner kronor.

 

LÄS OCKSÅ: VW:s vädjan i brev till Magdalena Andersson

 

Följ Dina Pengar på Facebook - där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.

Annons:

NYHETSBREV: Dina Pengar guidar dig genom veckans viktigaste nyheter om privatekonomi. Få ett nyhetsbrev direkt till din mejl - varje vecka. Anmäl dig här!

Logga in för att följa

Det är gratis och går snabbt!