Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Succén Odd Molly tappar fart

ODD MOLLY. Vd Christina Tillman, modellen Helena Christensen och märkets skapare Per Holknekt. Foto: David Sica
Sedan starten har Odd Molly varit en framgångssaga. Nu befinner sig klädaktien i fritt fall.
En starkt personlig design och begränsad tillgänglighet gjorde genast det svenska modemärket Odd Molly till en succé.
Det sju år gamla varumärket har skapat ytterligare uppmärksamhet sedan man det senaste året utökat sortimentet med hudvårdsprodukter och glasögon.
Värre har det varit med tillväxten. Sedan årsskiftet har Odd Molly-aktien rasat med cirka 22 procent, värdet sjönk från 127 till 109 kronor senaste månaden.

Satsar på USA

Klädbolagets vd Christina Tillman tar dock raset med ro. För Dagens Industri berättar hon att man planerar en expansion i utlandet.
- Vi fokuserar på att fortsätta växa i framför allt USA och i ett flertal länder i Europa.

NYTT NYHETSBREV: Dina Pengars krönikör Frida Bratt guidar dig genom veckans viktigaste nyheter om privatekonomi. Få ett nyhetsbrev direkt till din mejl - varje vecka. Anmäl dig här!

Annons:

Logga in för att följa

Det är gratis och går snabbt!