Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Tekniska problem för Swedbank – tusentals kunder drabbades

Alla kunder med mobilt bank-ID är drabbade, enligt bankens presskontakt.
Alla kunder med mobilt bank-ID drabbades. Foto: NILS JAKOBSSON / BILDBYRÅN
Swedbanks tekniker kunde lösa problemet strax före 08 på måndagsmorgonen. Foto: TT NYHETSBYRÅN

Swedbanks internetbank drabbades av störningar under måndagsmorgonen. Alla kunder med mobilt bank-ID drabbades.

Efter knappt en timme var problemen lösta.

Enligt Swedbanks presskontakt Anette Ringius hade banken haft störningar i mellan 45 och 50 minuter vid 07.40-tiden på måndagsmorgonen.

– Vi kan bekräfta att vi har ett tekniskt fel i internetbanken och appen. När man försöker logga in med mobil bank-id går inte det. Däremot fungerar det med säkerhetsdosa, sa Anette Ringius då.

Samtliga kunder som använder mobilbanken och internetbanken drabbades av störningarna, enligt Anette Ringius.

Swedbank gick ut med information till sina kunder via Facebook om det inträffade. Strax innan klockan 08 på måndagsmorgonen fungerade inloggningstjänsterna igen.

Annons:

NYHETSBREV: Dina Pengar guidar dig genom veckans viktigaste nyheter om privatekonomi. Få ett nyhetsbrev direkt till din mejl - varje vecka. Anmäl dig här!