Clas Ohlsons försäljning ökade i oktober. Foto: Janerik Henriksson / TT NYHETSBYRÅN
Clas Ohlsons försäljning ökade i oktober. Foto: Janerik Henriksson / TT NYHETSBYRÅN

Populära butikskedjan har ökat sin försäljning

Publicerad

Clas Ohlson ökar sin försäljning.

Den steg med en procent i oktober, framgår av ett pressmeddelande.

Och bäst gick det i Finland.

För modehandeln har hösten hittills sett dyster ut. Men inte för Clas Ohlson.

Detaljhandelskedjan ökade sin totala försäljning med en procent i oktober – till 688 miljoner kronor. I lokala valutor ökade försäljningen med tre procent.

Det är också bättre än väntat:

Clas Ohlson säljer bättre än väntat

Enligt SME Direkts prognossammanställning väntades att den totala försäljningen skulle vara oförändrad och att försäljningen i lokala valutor skulle stiga med två procent.

 

LÄS MER: Clas Ohlson ökar försäljning – trots stora utmaningarna

 

Sedan oktober i fjol har 15 butiker tillkommit och det totala antalet butiker uppgick den sista oktober till 223 stycken.

Mest framgångsrikt var Clas Ohlson i Finland under oktober. Där steg försäljningen i lokal valuta med tolv procent.

 

 

I Sverige steg försäljningen med en procent, och i Norge steg den med fyra procent. Regionen utanför Norden visade en minskning på sex procent.

Clas Ohlson släpper sin delårsrapport den 6 december.

 

NYHETSBYRÅN DIREKT/EXPRESSEN

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Annons:
Till Dina Pengars startsida

Mest läst i dag

Börsen i dag
Annons:
Annons:
Annons:
Räntekartan
Vinnare och förlorare
Valutakollen