Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Stora missen av banken – skickade ut felaktigt mejl

Ett mejl har felaktigts skickats ut från Santander Consumer Bank till massvis med kunder. Foto: Jaap Arriens / Sipa USA / TT NYHETSBYRÅN

Massvis med kunder har fått mejl från Santander Consumer Bank där de bland annat fått information om att ett konto öppnats i deras namn. 

Ett stort misstag menar nu banken.

– Ibland blir det väldigt fel, som i det här fallet, säger Annica Saltskog på Santander Bank.

Ett mejl har felaktigts skickats ut från Santander Consumer Bank till massvis med kunder. 

En person fick ett mejl där personen hälsades välkommen som ny kund till Santander Bank. 

”Du har nyligen handlat hos Nissan och valde Santander som finansiering. Ditt konto är nu öppet”.

– Det går inte att komma in på internetbanken och Santander svarar inte på telefon, säger personen.

Detsamma hände en annan person, som blev informerad om att han fått ett Nissan-kort.

Ett fåtal kunder skulle få ett brev från banken, men det fick ut till många fler, felaktigt. Något som ledde till att bankens kundtjänst fick stora problem då massvid med kunder både ringde och skrev.

– Det är väldigt kaosigt här kan jag säga. Ibland blir det väldigt fel, som i det här fallet, säger Annica Saltskog på Santander Bank.

På Facebook skriver banken att allt var ett misstag. 

”Ibland går det väldigt fel – förlåt till er alla som fått ett felaktigt mejl från oss där vi skriver att du just gjort ett köp hos Nissan. Vi ber så mycket om ursäkt och du behöver bara slänga mejlet som var menat till några få nya bilkunder! På grund av högt tryck är det svårt att komma fram på telefon och logga in på internetbanken samt bankappen”.

Annons:

NYHETSBREV: Dina Pengar guidar dig genom veckans viktigaste nyheter om privatekonomi. Få ett nyhetsbrev direkt till din mejl - varje vecka. Anmäl dig här!