Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Lisa, 28, tröttnade – startade eget telebolag

Syskonen ledsnade på teleoperatörerna och startade ett eget företag.

Foto: FELLO/PRESSBILD
Lisa och storebrodern startade ett eget telebolag. "Det är en skittuff bransch," säger hon. Foto: FELLO/PRESSBILD

När Lisa Axelberg, 28, fick en alldeles för dyr faktura från sin mobiloperatör fick hon nog.

Hon och storebrodern startade ett eget telebolag – Fello

– Det är en skittuff bransch, säger Lisa.

Lisa Axelberg, 28, trodde att hon hade tecknat "marknadens billigaste abonnemang". Det var åtminstone det som utlovades i annonsen.

Men när fakturan kom var månadskostnaden skyhög.

– Det kändes så jäkla surt. Men det känns som att det där är genomgående när det kommer till mobiloperatörer. Branschen ligger i topp när det gäller antalet klagomål till Konsumentverket, säger hon.

Efter det såg Lisas bror John en annons på Telias hemsida om att man kunde köpa in sig i deras nät och starta en egen mobiloperatör.

– Då tänkte vi att vi startar en motpol till allt dåligt som finns i branschen, säger hon.

 

LÄS OCKSÅ: Fler vågar surfa på mobilen utomlands

Fello verkar i en tuff bransch

De har varit i gång på riktigt sedan i våras då de drog i gång en offensiv marknadsföringskampanj. I dag heter operatören Fello.

– Det är en skittuff bransch med svåra konkurrenter. Men vi har mötts av positiv respons och det är ju det som gör att man blir glad och fortsätter hålla på.

Sajten Breakit har rapporterat om företaget och hur det startades. Där berättar Lisa Axelberg att den kraftiga marknadsföringskampanjen varit möjlig tack vare kapital från ett riskkapitalbolag.

– Det har ju bidragit mycket till att vi ändå har många tusen kunder nu.

 

LÄS OCKSÅ: Här är mobiloperatörerna som får flest klagomål

Kundmissnöje gav nytt mobilabonnemang

Att driva företag med storebrodern John Axelberg, 31, är speciellt – men går bra.

– Vi har bråkat så vansinnigt mycket när vi var små, så det känns som att vi kanske har bråkat färdigt nu. Nu fungerar relationen väldigt bra faktiskt, säger Lisa Axelberg.

Hon tror att deras erfarenheter som missnöjda kunder är användbara.

– Vi har varit med om "grejen" i att känna oss vilseledda. Hos oss blir man inte det. Det är inget skitsnack, det är öppna kort.

 

Följ Dina Pengar på Facebook - där kan du kommentera och diskutera våra artiklar.

NYTT NYHETSBREV: Dina Pengars krönikör Frida Bratt guidar dig genom veckans viktigaste nyheter om privatekonomi. Få ett nyhetsbrev direkt till din mejl - varje vecka. Anmäl dig här!

Annons:

Logga in för att följa

Det är gratis och går snabbt!