Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Läskiga halloweentricket – en pik mot McDonald's

Di TV ger dig de bästa analyserna och hetaste aktietipsen
Reklamkampanjen finns påFoto: PATRIK C ÖSTERBERG / IBL

Om du säger ”Cancelled clown” tre gånger i rad på utvalda toaletter i Sverige dyker han upp.

Det handlar om en läskigare version av Ronald McDonald-clownen.

Allt är en del av en reklamkampanj för Burger King.

Burger King har installerat röstigenkänning på utvalda toaletter i Sverige och Danmark. Om du säger ”cancelled clown” tre gånger i rad aktiveras reklamkampanjen.

Då släcks ljuset ner och gör att en version av McDonald's-maskoten syns i spegeln, skriver Business Insider.

Kampanjen som äger rum kring ”halloween” är en av flera Burger King-reklamer som anspelar på clownen. Tidigare har kunderna uppmanats klä ut sig till läskiga clowner för att få en gratis hamburgare. 

Skapad av svensk reklambyrå

I en tidigare kampanj har Burger King i Finland erbjudit gratis hamburgare till den som beställer hemkörning till en McDonald's-restaurang.

Bakom kampanjen ligger den svenska reklambyrån Ingo Stockholm.

”För några år sedan fick en speciell clown abrupt sparken från sin anställning på en speciell hamburgerkedja. Men till halloween är han tillbaka – på Burger King's toaletter”, skriver företaget i en reklamfilm som släppts på Youtube. 

Här är reklamfilmen som laddats upp på Youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=2mhLPlDwDmE&ab_channel=BurgerKingSverigehttps://www.youtube.com/watch?v=hqiBll8F-Bo&feature=emb_title&ab_channel=EmmetMcGonagle
De senaste marknadsnyheterna med Alexandra Li Letterfors
Annons:

NYHETSBREV: Dina Pengar guidar dig genom veckans viktigaste nyheter om privatekonomi. Få ett nyhetsbrev direkt till din mejl - varje vecka. Anmäl dig här!