Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Svenska klädkedjan ska börja sälja heminredning

Foto: PATRIK C ÖSTERBERG / MEDIABILD/IBL

Gina Tricot breddar verksamheten och börjar sälja inredningsprylar.

– Vi vet att vår målgrupp är väldigt intresserad av inredning, säger marknads- och varumärkeschefen Karin Westas till branschsajten Market. 

För några år sedan startade H&M Home-butikerna. Nu följer Gina Tricot efter.

Den svenska klädkedjan kommer att sälja hemindredning online och i vissa utvalda butiker med start 17 september.

Det nya inredningskonceptet har fått namnet Gina Home.

I en kommentar till Market säger Karin Westas:

– Nu kan vi äntligen avslöja att vi framåt kommer kunna erbjuda våra kunder ett modernt home-sortiment. Det knyter ihop helheten för vårt omnitänk men också för vårt lifestyle-koncept där kunden kan inspireras och shoppa de senaste nyheterna inom både klädmode och heminredning i ett köp – det bästa av två designvärldar.

Egendesignade påslakan, filtar, vaser och inredningsprylar från utvalda varumärken kommer att finnas i sortimentet.

Annons: