Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Stora hyllningen till svenska klädmärket

Foto: MATTIAS FORSBERG

Gina Tricot hyllas nu rejält i England.

Världens största nyhetssajt, Mail Online, menar att det svenska klädmärket är Skandinaviens svar på spanska jätten Zara.

”Gina Tricot är Zara i hälarna”, skriver Mail Online bland annat.

Mail Online konstaterar i sin artikel två saker:

Att Zara är superstort.

Att Gina Tricot, både är mindre och relativt okänt på de brittiska öarna – men att det svenska klädmärket nu börjar spänna musklerna.

Mail Online menar att Gina Tricot erbjuder kläder i tiden, och dessutom till priser som inte gräver stora hål i konsumenternas plånböcker.

Ett av skälen till att britterna nu fått upp ögonen för de gulblåa kläderna är den hjälp märket fått av diverse svenska bloggkändisar och influencers, som lagt ut bilder på Instagram.

Mail Online skriver vidare att få andra klädmärken de senaste åren kunnat konkurrera med Zara, som fullkomligt sprutat ur sig kollektion efter kollektion beroende på årstiden.

 

LÄS MER: Gina Tricot i konflikt om Skam-kollektion

Anine Bing ett ansikte utåt

I februari blev det känt att designern, modeinfluencern och fotomodellen Anine Bing inlett samarbete med Gina Tricot. Vilket är det modekedjans första samarbete av den sorten. 

Anine Bing ska, förutom att vara ett ansikte utåt för klädjätten, även lansera den egna kollektionen Anine Bing <3 Gina Tricot.

– Vi ville hitta en person som inte bara är stor på den svenska marknaden, utan även den på den internationella, förklarade Magnus Månsson, vd på Gina Tricot, för Dagens Media och fortsatte:

– Här känner vi att ett plus ett kan bli tre. För oss är det här inte bara en kollektion, det är också helt rätt för varumärket.

Logga in för att följa

Det är gratis och går snabbt!