Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Raseriet mot Adlibris – paketen hinner inte fram

Adlibris lager i Morgongåva. Foto: POSTNORD
Det kan bli ont om hårda klappar under granen i år – kunder rasar över försenade leveranser från Adlibris. Foto: HENRIK ISAKSSON/PINIRO / /IBL

Kunderna rasar mot Adlibris.

På näthandelsjättens Facebooksida efterlyser arga svenskar sina julklappar – som inte ser ut att komma fram i tid.

”Fått stressa livet ur mig för att hitta andra klappar”, skriver en användare.

Kaoset för Postnord i julhandeln verkar ha uteblivit. Desto värre ser det ut för Adlibris – som nu får massiv kritik. Bara under torsdagen har ett 40-tal inlägg skrivits på e-handeljättens Facebooksida.

De flesta rör saknade leveranser.

Eller dålig kundervice.

 

 

Kritiken mot Adlibris: ”Uruselt”

En användare skriver att hon beställde varor den 21 november och betalade för dem den 23 – men ännu inte har fått något paket efter en knapp månad.

”Jag som många andra, väntar på leverans från er. Jag har skickat mail för en vecka sedan, fortfarande inte fått svar. Uruselt”, skriver en annan.

 

Kunderna uppger att de har beställt sina varor i god tid och fått löfte om att de ska komma fram före jul. Men trots att det har gått flera veckor har kunderna inte sett skymten av några leveranser.

”Sällar mig till skaran som inte kommer få leverans innan jul på den julklapp jag beställde den 3/12... Sorgligt och så ignorant av de ansvariga att inte bemöta alla sina kunder!”, skriver en person.

 

LÄS MER: Kundernas ilska mot Adlibris: "Skött det så otroligt dåligt" 

 

Arga kunder får inga svar

Många upplever också att det är svårt att komma i kontakt med Adlibris. 

”Seriöst, jag har försökt att få kontakt med er kundservice i flera dagar via mail, men inget svar. Er chatt är ständigt stängd”, skriver till exempel en användare.

 

 

 

Adlibris själva skriver på Facebook att de är medvetna om att flera personer väntar på försenade paket och beklagar det.

”Vi jobbar på för fullt för att få i väg alla beställningar innan jul. Skulle det vara så att vi trots allt inte hinner leverera just ditt paket så hör vi av oss till dig per mail och meddelar detta”, skriver nätjätten.

Adlibris: ”Jobbar för fullt”

Vidare skriver Adlibris att de försöker svara så snabbt de kan både på mejl och på Facebook men att svarstiden är längre än vanligt på grund av högt tryck.

https://www.facebook.com/adlibris.com/posts/10155771448361176?__xts__[0]=68.ARCkQ4arXH8T33Ni6cPNw53GrgBBzVKJkABpS39ibYwmExoDoWmbFv1RLoHOXThXvcnVKEMdjQlFRDmy08u3auE0SWRiFOLr9B8KNns24cRUB2bzL48WqN2bTC_WZnpiCdSFWLGOuSTGhhAVKpLUlYfd6NghxYqX_RUAUXMVWOjdXFvuZDaoi-HvKnUc32kOEIvOawvvHK029i8Ox_ueaVn3gTpfNFOycFP17st9qROWbUsdX5ohVjHE2eB991PmyfKciYZ2D7kTYo8a_VxjuCzyNXn6YB0ZtFhoxoVaX0qQqi5jey_1npfe6X2jWhzYEG2aZbsD3eoQxVCw&__tn__=-R

Enligt Adlibris informationschef Linnéa Wiklund är majoriteten av alla beställningar levererade, och de jobbar för att få i väg de sista.

– Förseningen vi haft orsakades av att några av de beställningar som lades i perioden runt Black Friday halkade efter i systemet, det är väldigt olyckligt så klart och jag har förståelse för de kunder som är frustrerade över att de behövt vänta på sina paket, skriver hon i ett sms.

Dina Pengar skickade sedan följdfrågor om antal berörda kunder och eventuell ersättning men de har Adlibris inte svarat på.

Logga in för att följa

Det är gratis och går snabbt!