Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Postbudet skickade paket över staket – då hände detta

Jenny Bergdahl tyket att leveransen kunde ha skötts bättre.Foto: Privat
Mjukisdjuren går inte att sälja efter Blues behandling.Foto: Privat
Av paketet återstod inte mycket.Foto: Privat
Leonbergerhundar kan väga upp till 75 kilo men är populära familjehundar.Foto: Privat

Leonbergerbjässen Blues, 1, trodde det var julafton igen.

Men paketet med gosedjur var inte åt honom.

När matte Jenny Bergdahl kom hem låg paketet sönderslitet på gräsmattan och mjukisdjuren var förstörda.

– Postbudet måste ha kastat in paketet över staketet utan att meddela oss, säger Jenny besviket.

Förödelsen var stor i trädgården hemma hos Jenny och hennes familj utanför Teckomatorp i Skåne på onsdagen.

Ett sönderrivet paket och 20 stycken smutsiga och trasiga gosedjur som Jenny beställt till sin webbshop.

Gav sig inte till känna

Samt en lycklig jycke som levt rullan med ”julklapparna” utan att husse eller matte märkt något.

– Blues tycker det är jätteroligt att tugga sönder mjukisdjur. Men jag är förstås inte lika nöjd. Jag tycker detta var oaktsamt och onödigt gjort av postchauffören, säger Jenny Bergdahl.

Leonbergerhannen Blues,1, gillar även att busa med Jennys dotter Jazz, 6.Foto: Privat

Paketet levererades på onsdagsförmiddagen och Jennys make var då hemma. Men ingen hade knackat på eller tutat, enligt honom.

Istället puttades paketet över det 1,70 meter höga staketet som kringgärdar tomten. Och där inne väntade Blues. Han är en leonberger som kan bli 80 centimeter hög och väga upp till 75 kilo. Men han är jättesnäll, enligt matte.

– Mjukisdjuren är däremot inte avsedda för hundar och det är inte bra om han fått plastnosar och annat i sin mage. Han har tuggat sönder leksaker och flera bitar är försvunna, förklarar Jenny och fortsätter:

– Sedan tycker jag inte det är rätt att bara kasta in ett paket på tomten när innehållet kan skadas.

Det var rena kaoset på tomten när Jenny kom hem.Foto: Privat.

Hänvisades till finska posten

Hon kontaktade post- och logistikföretaget Bring som ansvarat för transporten i Sverige. Men beställningen är gjord hos en leverantör i Finland så Jenny hänvisades med sin reklamation till finska Posti group.

Hon vet fortfarande inte om hon kommer att ersättas för den undermåliga leveransen.

– Det var produkter för några tusen kronor och nu får mina kunder vänta på att det skickas nya.

Expressen har talat med Tobias Åbonde, ansvarig vid Bring Home Delivery.

– Det här var otroligt olyckligt. Alla leveranser ska göras personligen så detta är mot våra rutiner. Vi måste utreda närmare vad som gått fel, säger Åbonde och tillägger:

– Jenny kommer absolut att kompenseras för det som hänt.

 

LÄS MER: För dig med premium – allt det senaste inom:
Karriär & Pengar

TV: Hon filmade postens jättemiss

Annons: