Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Nätjätten Zalando inleder satsning på second hand

Foto: CLAUDIUS PFLUG / ZALANDO

Tyska nätjätten Zalando gör som H&M och en rad andra storbolag och satsar på second hand-marknaden.

Nätmodehandlaren Zalando lanserar på måndagen sin satsning på secondhandkläder där konsumenter kan köpa och byta secondhandplagg direkt på plattformen. Först ut är Tyskland och Spanien och i oktober utökas konceptet till kunder i Belgien, Frankrike, Nederländerna och Polen.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Lanseringen är i linje med tidigare kommunikation där Zalando uppgett att secondhandkläder från och med det tredje kvartalet 2020 ska bli en ny egen kategori på bolagets handelsplats.

Kinnevik äger 21,3 procent av aktierna i Zalando.

Annons: