Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Margaux Dietz: Ska bli värt flera hundra miljoner kronor

Margaux Dietz, 29, startar nytt bolag i skönhetsbranschen.
Youtubern, influencern och TV3-profilen är nominerad till årets kvinnliga programledare.Foto: KARIN TÖRNBLOM / IBL
Margaux Dietz och nya kärleken Emil Ingemarsson.Foto: Youtube / Privat
Apoteas grundare Pär SvärdsonFoto: APOTEA / APOTEA

När Bianca Ingrosso och Isabella Löwengrip säljer av sina skönhetsimperier gör Kristallennominerade influencern Margaux Dietz, 29, precis tvärtom.

Backad av Apoteamiljardären Pär Svärdson ger hon sig nu in i skönhetsbranschen.

– Mitt drömmål är ett bolag som värderas till flera hundra miljoner kronor, säger Margaux till Expressen.

Med 402 000 följare på Instagram och miljontals tittare på Youtube, samt som programledare i ”Hemliga beundrare” på TV3, har influencern Margaux Dietz skapat en minst sagt stark plattform att marknadsföra sina nya produkter på.

Med märket X by Margaux lanseras hudkräm, duschgel, deoderanter och annat.

Initialt handlar det om online-försäljning, men framöver ska produkterna också säljas i butiker.

Att influencerkollegerna Bianca Ingrosso och Isabella Löwengrip delvis sålt av sina skönhetssatsningar är inget som påverkat, säger Margaux.

”En braklansering”

– Bianca kör sitt smink, men det här är mer ett livsstilsmärke som jag gör.

– Jag har jobbat med det i två år och tror stenhårt på det. Vi började med en braklansering via Apoteas hemsida och slog tittarrekord.

Apoteagrundaren Pär Svärdson gått in som investerare i skönhetssatsningen. Med dofterna samarbetar hon även med Sniph som är en prenumerationstjänst på parfymer.

Cristina Stenbeck är en av investerarna i Sniph, och finns därigenom med på ett hörn i i Margaux skönhetssatsning.

– Cristina hjälper tjejerna på Sniph med sin strategi men har inte gått in med kapital hos mig, säger influencern.

Margaux Dietz har stora planer som affärskvinna. Hennes influencerbolag omsatte i fjol 15,5 miljoner kronor med ett resultat på 10,5 miljoner efter finansnetto. I bolaget finns 17 miljoner i tillgångar.

– Det går bra och vi har en bra vinstmarginal. Det är kul för då kan man investera i nya saker, säger hon.

Influencern har på några år blivit en rik kvinna och i affärsplanerna ingår att expandera kraftigt.

Nominerad till årets programledare

– Jag vill att det här ska bli så stort som det bara kan bli och tänker verkligen satsa mot mitt drömmål som är en värdering av hela By Margaux på flera hundra miljoner kronor.

Margaux Dietz är nominerad till bästa kvinnliga programledare vid torsdagens Kristallengala.

Youtuberns privatliv är omskrivet och efter uppbrottet med finanskillen Jacob Liebermann, som hon har ett barn ihop med, visade hon nyligen upp den nya kärleken Emil Ingemarsson, 26, på sin videoblogg.

TV: Margaux Dietz om nya kärleken

TV: Caroline stylade Margaux Dietz lägenhet inför försäljningen

Annons: