Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Kritik mot SAS: Vilseleder kunder om återbetalning

Flygbranschen är den kanske allra hårdast drabbade branschen i den pågående coronapandemin.
Foto: JOHAN NILSSON/TT / TT NYHETSBYRÅN

SAS vilseleder sina kunder om rätten till återbetalning i samband med coronakrisen.

Det menar Konsumentverket, som nu uppmanar flygbolaget att ändra sin marknadsföring. 

– Det är inte pengarna som är det värsta, det är att man blir lurad, säger Lotta Hall, 64, som felaktigt nekats återbetalning av SAS.

När Expressen testar att skicka in ett krav om återbetalning till SAS fungerar ingen kontaktväg – och kundtjänst slänger på luren.

Här är allt du behöver veta för att snabbt få tillbaka dina pengar när flyget blir inställt.

Expressen Premium

Sommarerbjudande: Testa Premium fritt hela sommaren

Läs alla artiklar till 31 augusti för 0 kronor, därefter är priset 79 kr/mån. Digital prenumeration. Ingen bindningstid, säg enkelt upp online när du vill.

Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Exklusiv dokumentär i Expressen TV

Så går du ner 5 kilo i sommar med antiinflammatorisk kost

STOR GUIDE: Läckra recept • Undvik de 5 semesterfällorna

Så blev Pernilla, 48, miljonär: ”Då jädrar ville jag visa dem”

”Jag rusade direkt in en Louis Vuitton-butik”