Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Hon startade kändisarnas favoritmärke – i sitt garage

Laila Bagge visar upp kläderna på Instagram.
Niclas Nyrensten är självlärd inom design.
Foto: PRIVAT
Många hundägare har fattat tycke för det svenska fritidsklädesmärket.
Foto: PRIVAT
Det Boråsbaserade bolaget har i dag omkring 70 anställda.
Foto: PRIVAT
Pernilla Nyrensten är vd i Revolutionrace AB.
Foto: Pressbild

Klädmärket Revolutionrace har rusat från noll till 500 miljoner kronor i omsättning på sju år.

Grundare är Pernilla Nyrensten och maken Niclas som startade verksamheten i ett garage hemma i Borås. I dag är de mångmiljonärer.

Pandemin och friluftsboomen har gett märket draghjälp, liksom alla kändisar som bär kläderna.

– Det är extremt viktigt med starka profiler som lirar med varumärket, säger Pernilla Nyrensten.

Expressen Premium

Läs Premium gratis i en månad

Läs alla artiklar gratis i en månad, därefter är priset 79 kr/mån. Digital prenumeration. Ingen bindningstid.

Genom att klicka på “Starta premium – 1 mån gratis” godkänner du våra prenumerationsvillkor och bekräftar att du tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Vänligen notera att fr.o.m. 1 maj 2021 är det Expressens koncernbolag Bonnier News AB som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter, varvid prenumerationsvillkor och personuppgiftspolicy uppdateras.

Annons:

10 svenskars topplista: Det här tänder vi allra mest på

Marielle, 49: ”Räcker inte att komma med stor kuk”

Här är relationerna bakom kulisserna i Nyhetsmorgon

• Fåntratterihumor • Äkta kärlek • Starka vänskapsband

Romanserna i ”Let's dance” – Don Demina: ”Ryktet går”

Romanserna i ”Let's dance” • ”Sexsoffan”