Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Hon startade kändisarnas favoritmärke – i sitt garage

Laila Bagge visar upp kläderna på Instagram.
Niclas Nyrensten är självlärd inom design.
Foto: PRIVAT
Många hundägare har fattat tycke för det svenska fritidsklädesmärket.
Foto: PRIVAT
Det Boråsbaserade bolaget har i dag omkring 70 anställda.
Foto: PRIVAT
Pernilla Nyrensten är vd i Revolutionrace AB.
Foto: Pressbild

Klädmärket Revolutionrace har rusat från noll till 500 miljoner kronor i omsättning på sju år.

Grundare är Pernilla Nyrensten och maken Niclas som startade verksamheten i ett garage hemma i Borås. I dag är de mångmiljonärer.

Pandemin och friluftsboomen har gett märket draghjälp, liksom alla kändisar som bär kläderna.

– Det är extremt viktigt med starka profiler som lirar med varumärket, säger Pernilla Nyrensten.

Expressen Premium

Läs Premium gratis i en månad

Läs alla artiklar gratis i en månad, därefter är priset 69 kr/mån. Digital prenumeration. Ingen bindningstid.

Genom att klicka på “Starta premium – 1 mån gratis” godkänner du våra prenumerationsvillkor och bekräftar att du tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

Annons:

Pojkarna från kvarteret som blev dödliga rivaler

”Mujaheed” och ”Torpeden” Tio år av våld

Bäst och sämst – så vaccinerar regionerna

Stora skillnader • Gotland: ”Något med eftersläpningen”

Sven Wollters sista önskan om sitt älskade sommarhus

Planen i testamentet för barnen • ”Han var som en ambassadör för området”