Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Nu tar H&M hjälp av italienskt modehus

Moschinos chefsdesigner Jeremy Scott, H&M:s Ann–Sofie Johansson, kreativ rådgivare hos klädjätten och supermodellen Gigi Hadid. Foto: RONY ALWIN / RONY ALWIN
Designern Jeremy Scott rör sig med kändiseliten. Här med Paris Jackson i samband med ett vimmel på Beverly Hills Hotel i början av april. Foto: RALL / STELLA PICTURES BACKGRID US
Foto: FOCKE STRANGMANN / EPA / TT / EPA TT NYHETSBYRÅN

H&M har tagit hjälp av supermodellen Gigi Hadid för att lansera nyheten om att klädjätten inleder samarbete med modehuset Moschino och deras chefsdesigner Jeremy Scott.

Samarbetet offentliggjordes under Coachella–festivalen i Kalifornien.

 

Det var tveklöst välregisserad PR-plan bakom lanseringen när det blev känt att H&M inleder designsamarbete med det italienska modehuset Moschino, med kläder både för män och kvinnor.

Nyheten om samarbetet offentliggjordes via Instagram live med supermodellen Gigi Hadid och Moschinos chefsdesigner Jeremy Scott. De var båda klädda i kläder från Moschinos kommande H&M–kollektion. Och med maximal uppmärksamhet eftersom nyheten offentliggjordes i lördagskväll under Coachella–festivalen i Kalifornien - den årliga musik och konstfestivalen där det vimlar av kändis i publiken.

Modellen Gigi Hadid, som egentigen heter Jelena Noura Hadid. Foto: FAME FLYNET FRANCE / STELLA PICTURES

Det italienska modehuset har under de senaste åren haft ett rejält uppsving under Jeremy Scott, som blev kreativ chef 2013.

"En fantastisk designer"

– Moschino och  H&M är det perfekta samarbetet med en kreativ mix av street–kultur och glamour. Jeremy Scott är en fantastisk designer som vet hur man har kul med mode och hur man når ut till sina fans runt om i världen, säger Ann-Sofie Johansson, kreativ rådgivare på H&M, i pressmeddelandet när nyheten om samarbetet offentliggjordes.

Gigi Hadid blir H&M-modell?

Om supermodellen Gigi Hadid ska ingå i lanseringen av kollektionen är inte känd.

Men superdesignern Jeremy Scott är lyrisk över samarbetet med H&M.

– Jag ser fram emot att visa alla fans Moschino och H&M-kollektionen. Mitt arbete går ut på att nå ut till människor via mode, och detta samarbete gör att jag kan nå ut till fler fans än någonsin tidigare.

 Moschino–kollektionen kommer att finnas online och i vissa utvalda H&M–butiker från i början av november. Enligt H&M kommer kollektionen för kvinnor omfatta  45 plagg och kring 20 för män.

Logga in för att följa

Det är gratis och går snabbt!