Moschinos chefsdesigner Jeremy Scott, H&M:s Ann–Sofie Johansson, kreativ rådgivare hos klädjätten och supermodellen Gigi Hadid. Foto: RONY ALWIN / RONY ALWINMoschinos chefsdesigner Jeremy Scott, H&M:s Ann–Sofie Johansson, kreativ rådgivare hos klädjätten och supermodellen Gigi Hadid. Foto: RONY ALWIN / RONY ALWIN
Moschinos chefsdesigner Jeremy Scott, H&M:s Ann–Sofie Johansson, kreativ rådgivare hos klädjätten och supermodellen Gigi Hadid. Foto: RONY ALWIN / RONY ALWIN
Designern Jeremy Scott rör sig med kändiseliten. Här med Paris Jackson i samband med ett vimmel på Beverly Hills Hotel i början av april. Foto: RALL / STELLA PICTURES BACKGRID USDesignern Jeremy Scott rör sig med kändiseliten. Här med Paris Jackson i samband med ett vimmel på Beverly Hills Hotel i början av april. Foto: RALL / STELLA PICTURES BACKGRID US
Designern Jeremy Scott rör sig med kändiseliten. Här med Paris Jackson i samband med ett vimmel på Beverly Hills Hotel i början av april. Foto: RALL / STELLA PICTURES BACKGRID US
Foto: FOCKE STRANGMANN / EPA / TT / EPA TT NYHETSBYRÅNFoto: FOCKE STRANGMANN / EPA / TT / EPA TT NYHETSBYRÅN
 Foto: FOCKE STRANGMANN / EPA / TT / EPA TT NYHETSBYRÅN

Nu tar H&M hjälp av italienskt modehus

Publicerad

H&M har tagit hjälp av supermodellen Gigi Hadid för att lansera nyheten om att klädjätten inleder samarbete med modehuset Moschino och deras chefsdesigner Jeremy Scott.

Samarbetet offentliggjordes under Coachella–festivalen i Kalifornien.

 

Det var tveklöst välregisserad PR-plan bakom lanseringen när det blev känt att H&M inleder designsamarbete med det italienska modehuset Moschino, med kläder både för män och kvinnor.

Nyheten om samarbetet offentliggjordes via Instagram live med supermodellen Gigi Hadid och Moschinos chefsdesigner Jeremy Scott. De var båda klädda i kläder från Moschinos kommande H&M–kollektion. Och med maximal uppmärksamhet eftersom nyheten offentliggjordes i lördagskväll under Coachella–festivalen i Kalifornien - den årliga musik och konstfestivalen där det vimlar av kändis i publiken.

Modellen Gigi Hadid, som egentigen heter Jelena Noura Hadid.Foto: FAME FLYNET FRANCE / STELLA PICTURES

Det italienska modehuset har under de senaste åren haft ett rejält uppsving under Jeremy Scott, som blev kreativ chef 2013.

"En fantastisk designer"

– Moschino och  H&M är det perfekta samarbetet med en kreativ mix av street–kultur och glamour. Jeremy Scott är en fantastisk designer som vet hur man har kul med mode och hur man når ut till sina fans runt om i världen, säger Ann-Sofie Johansson, kreativ rådgivare på H&M, i pressmeddelandet när nyheten om samarbetet offentliggjordes.

Gigi Hadid blir H&M-modell?

Om supermodellen Gigi Hadid ska ingå i lanseringen av kollektionen är inte känd.

Men superdesignern Jeremy Scott är lyrisk över samarbetet med H&M.

– Jag ser fram emot att visa alla fans Moschino och H&M-kollektionen. Mitt arbete går ut på att nå ut till människor via mode, och detta samarbete gör att jag kan nå ut till fler fans än någonsin tidigare.

 Moschino–kollektionen kommer att finnas online och i vissa utvalda H&M–butiker från i början av november. Enligt H&M kommer kollektionen för kvinnor omfatta  45 plagg och kring 20 för män.

Relaterade ämnen

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Dina Pengars startsida

Mest läst i dag

Börsen i dag
Annons:
Annons:
Annons:
Räntekartan
Vinnare och förlorare
Valutakollen