Efter mjölkbråket – Arla utmanar Oatly med Jörd

Arlas koncernchef Peder Tuborgh.
Foto: ARLA
Jörd.
Foto: pressbild
Toni Petersson, vd på Oatly.
Foto: OATLY
Oatly.
Foto: ALEX LJUNGDAHL

När Oatly bjöd in Arla för att satsa på havremjölk blev det nobben och marknadschefen ska ha spottat ut drycken som han ansåg smaka illa.

Nu tar Arla upp kampen på den växande marknaden för havredryck.

– Varför vi gör det? För att vi kan, och det uppenbarligen finns en efterfrågan på växtbaserade drycker, säger koncernchefen Peder Tuborgh till DN.

Expressen Premium

Läs Premium gratis i två veckor

Läs alla artiklar gratis i två veckor, därefter är priset 79 kr/mån. Digital prenumeration. Ingen bindningstid.

Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Kan jag leva på mitt sparande och vänta med pensionen?

Pensionsexpert Kristina Kamp svarar på läsarfrågor

Så blir du mer uthållig i sängen – enkla övningar

Sexologens tips: ”Du kan bli flerorgasmisk”

Naken direktör öppnade eld mot reklamutdelare – åtalas

Berättelsen inifrån polisinsatsen i lyxhuset • Grävde ner sig i sågspån