Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Efter mjölkbråket – Arla utmanar Oatly med Jörd

Arlas koncernchef Peder Tuborgh.
Foto: ARLA
Jörd.
Foto: pressbild
Toni Petersson, vd på Oatly.
Foto: OATLY
Oatly.
Foto: ALEX LJUNGDAHL

När Oatly bjöd in Arla för att satsa på havremjölk blev det nobben och marknadschefen ska ha spottat ut drycken som han ansåg smaka illa.

Nu tar Arla upp kampen på den växande marknaden för havredryck.

– Varför vi gör det? För att vi kan, och det uppenbarligen finns en efterfrågan på växtbaserade drycker, säger koncernchefen Peder Tuborgh till DN.

Expressen Premium

Läs Premium gratis i två veckor

Läs alla artiklar gratis i två veckor, därefter är priset 79 kr/mån. Digital prenumeration. Ingen bindningstid.

Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Inte läge prata om er uppväxt, Bali och Bergfeldt!

ANNA GULLBERG: En rejäl kognitiv utmaning

Kenny, 21, förnedrades av rånarna i sex timmar

Trodde han skulle dö – men det var bara början: ”Jag blev som en av dem”

Sexet på efterfesten blev en mardröm för 17-åriga Emilie

Video spreds: ”Kände så mycket skam” • Polisen: Många förstår inte att de begår brott