Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Efter mjölkbråket – Arla utmanar Oatly med Jörd

Arlas koncernchef Peder Tuborgh.
Foto: ARLA
Jörd.
Foto: pressbild
Toni Petersson, vd på Oatly.
Foto: OATLY
Oatly.
Foto: ALEX LJUNGDAHL

När Oatly bjöd in Arla för att satsa på havremjölk blev det nobben och marknadschefen ska ha spottat ut drycken som han ansåg smaka illa.

Nu tar Arla upp kampen på den växande marknaden för havredryck.

– Varför vi gör det? För att vi kan, och det uppenbarligen finns en efterfrågan på växtbaserade drycker, säger koncernchefen Peder Tuborgh till DN.

Expressen Premium

Förläng sommaren med Premium

Läs alla artiklar gratis fram till 30 september, därefter är priset 79 kr/mån. Digital prenumeration. Ingen bindningstid.

Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Annons:

Tre kvinnor: Därför älskar vi våra kroppar

Kastar kläderna • Charlotte, 62: ”Vill bryta perfektionsnormen”

”Nej, det här räcker inte till guld tyvärr”

Guiden för herrlandslaget ✓ Tv-tiderna

Lista: Så stort blir det nya pensionstillägget

1,2 miljoner svenskar får mer i pension • Vanligaste frågorna