Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Det måste H&M göra – för att inte skrämma i väg unga

Veckorevyns Irena Pozar intervjuas om H&M.
Irena Pozar, chefredaktör Veckorevyn, är gäst i kvällens avsnitt av Expressen privatekonomiska magasin Dina Pengar.
Dina pengar är Expressens privatekonomiska magasin med Jennie Pierrou som programledare.

Se till att förbättra webbshoppen – och satsa på mer hållbara material, är receptet för att H&M ska lyckas behålla uppgången.

Det menar Irena Pozar, chefredaktör Veckorevyn, i kvällens avsnitt av Expressen privatekonomiska magasin Dina Pengar.

– H&M måste jobba ännu hårdare för att bli trovärdigt, säger hon.

H&M visade glädjande siffror i sin kvartalsrapport på torsdagen, bland annat ökade omsättningen med 12 procent.

Klädjätten har blivit bättre på att se vad folk vill ha, menar Veckorevyns chefredaktör och sociala medier-experten Irena Pozar.

– De har blivit duktigare på tech och att jobba datadrivet, säger hon.

Samtidigt återstår stora utmaningar för H&M. Framför allt måste man lägga krut på att förbättra sig online, menar Irena Pozar.

– Webbshoppen har blivit bättre, men leveranstiderna är fortfarande långsamma och sajten är svår att navigera på jämfört med många andra webbshoppar, säger hon.

H&M satsar stort på olika hållbara kollektioner. Men man har mer att göra för att övertyga den unga, klimatmedvetna generationen, menar Irena Pozar.

– Unga konsumenter är otroligt medvetna krig vad som är sanning och vad som är bra PR. Problemen kvarstår med förhållandena på fabriker och att de har polyester i kläderna. Unga tjejer vet att det inte är miljövänligt, säger Irena Pozar.

Klädkedjan borde satsa mer på hållbara material som skinn och siden.

– Sådant spelar jättestor roll för 20-åriga tjejer, säger Irena Pozar.

Bostadstips och influencers i programmet

Dina pengar är Expressens privatekonomiska magasin med Jennie Pierrou som programledare.

Kvällens program innehåller dessutom:

Ska du sälja? Bästa tipsen för att få upp lägenhetspriset

Experten om influencers som gör reklam: ”Måste ha en viss skepsis”

SE HELA PROGRAMMET I SPELAREN OVAN!

Di TV ger dig de bästa analyserna och hetaste aktietipsen.
Annons: