H&M visade glädjande siffror i sin kvartalsrapport på torsdagen, bland annat ökade omsättningen med 12 procent.
Klädjätten har blivit bättre på att se vad folk vill ha, menar Veckorevyns chefredaktör och sociala medier-experten Irena Pozar.
– De har blivit duktigare på tech och att jobba datadrivet, säger hon.
Samtidigt återstår stora utmaningar för H&M. Framför allt måste man lägga krut på att förbättra sig online, menar Irena Pozar.
– Webbshoppen har blivit bättre, men leveranstiderna är fortfarande långsamma och sajten är svår att navigera på jämfört med många andra webbshoppar, säger hon.
H&M satsar stort på olika hållbara kollektioner. Men man har mer att göra för att övertyga den unga, klimatmedvetna generationen, menar Irena Pozar.
– Unga konsumenter är otroligt medvetna krig vad som är sanning och vad som är bra PR. Problemen kvarstår med förhållandena på fabriker och att de har polyester i kläderna. Unga tjejer vet att det inte är miljövänligt, säger Irena Pozar.
Klädkedjan borde satsa mer på hållbara material som skinn och siden.
– Sådant spelar jättestor roll för 20-åriga tjejer, säger Irena Pozar.
Bostadstips och influencers i programmet
Dina pengar är Expressens privatekonomiska magasin med Jennie Pierrou som programledare.
Kvällens program innehåller dessutom:
Ska du sälja? Bästa tipsen för att få upp lägenhetspriset
Experten om influencers som gör reklam: ”Måste ha en viss skepsis”
SE HELA PROGRAMMET I SPELAREN OVAN!