Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Ilskan mot Postnord – Ann-Kristins snus borta

Postnord svarar efter att en hemlig rapport visat företagets kris.
Ann-Kristin fick tillbaka ett trasigt paket med halva ursprungsinnehållet.Foto: Privat.
Postnords meddelande.Foto: Privat
Paketet var uppbrutet.Foto: Privat.
Postnord.Foto: Anna-Karin Nilsson / ANNA-KARIN NILSSON EXPRESSEN

Många är de som upplever att leveranserna med Postnord fungerar dåligt – brev och paket som inte levereras på utsatt tid.

Men få har fått paket där halva innehållet saknas.

– Då har de drattat i ett meddelande där de bad om ursäkt för att paketet är skadat, säger Ann-Kristin Wikström som drabbades av just det.

Postnord har länge brottats med låga förtroendesiffror. Och inte blev det bättre under lördagen när det stod klart att två regioner avslutar samarbetet med företaget – efter att leveranser med coronatester försenats och inte varit spårbara.

Men det är fler än regionerna som haft problem.

Ann-Kristin Wikström utanför Brunflo i Jämtland mottog under fredagen ett trasigt paket där hälften av innehållet var borta och ersatt med en ursäkt från Postnord.

– Jag beställde snus och paket kom. Då var det öppet i ena hörnet och då har de drattat i ett meddelande där de bad om ursäkt för att paketet är skadat, men då var det bara fem dosor. Fem dosor var borta, säger hon.

Flera vittnar om leveransproblem

Enligt Anna Kjellander, som är pressansvarig på Postnord Sverige så ska det inte gå till på det viset.

– Varje gång en mottagare upplever att det inte har gått rätt till så är det ett misslyckande från oss.

– Jag kan förstå att man blir besviken om ett paket inte kommer fram på utsatt leveranstid, säger hon.

Postnord: ”Vi ser allvarligt på det”

Anna Kjellander kan inte uttala sig om enskilda fall, men om man upplever att en leverans inte gått rätt till så uppmanar hon folk att återkoppla till Postnord – via telefon.

– Det vi behöver göra när vi får den typen av klagomål det är att titta på varje enskilt fall och följa upp det, det är svårt att uttala sig generellt om det. Men vi ser allvarligt på det.

Ann-Kristin Wikström försökte kontakta Postnord, men det gick trögt.

– Det var 250 samtal före. Men jag fick ingen hjälp därifrån så jag kontaktade Snusbolaget och de får bråka med Postnord, säger hon.

Postnords ledning mötte ministrar i riksdagen.
Annons:

NYHETSBREV: Dina Pengar guidar dig genom veckans viktigaste nyheter om privatekonomi. Få ett nyhetsbrev direkt till din mejl - varje vecka. Anmäl dig här!