Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Svenskarnas raseri: ”Jag kände mig trakasserad”

Postkodlotteriets presschef Roger Magnergård säger att reklamutskicken har minskat och kommer fortsätta göra det. Foto: Pressbild / Novamedia Sverige AB

Postkodlotteriet är Sveriges största lotteri med nära en miljon kunder. 

I fjol vann nästan alla något – varav 51 personer vann en miljon kronor eller mer.  

Att vara störst kostar. 

Lotterijätten lägger över 500 miljoner kronor på marknadsföring varje år – men reklamutskicken och samtalen från påstridiga telefonförsäljare retar gallfeber på folk runtom i landet.   

– De är alldeles för aggressiva. Jag kände mig trakasserad, säger Liz Larsson, 54. 

Postkodlotteriets presschef Roger Magnergård säger att man har minskat mängden reklamutskick. 

– Vi får klagomål. Skulle jag säga något annat skulle jag ljuga, säger han.

Expressen premium

Läs Premium gratis i en månad

Läs alla artiklar gratis i en månad, därefter är priset 69 kr/mån. Digital prenumeration. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt online.

Genom att klicka på “Starta premium - 1 mån gratis” godkänner du våra prenumerationsvillkor och bekräftar att du tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

Annons:

NYHETSBREV: Dina Pengar guidar dig genom veckans viktigaste nyheter om privatekonomi. Få ett nyhetsbrev direkt till din mejl - varje vecka. Anmäl dig här!