Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Efter Biancas succé – vill lansera internationellt

Bianca Ingrossos sminkmärke har varit en succé i Sverige, nu vill de slå sig in på den internationella marknaden. Foto: /IBL / /IBL
Bianca Ingrosso vill lansera sitt märke internationellt. Foto: KARIN TÖRNBLOM / IBL BILDBYRÅ / IBL BILDBYRÅ

När Bianca Ingrosso lanserade skönhetsmärket Caia Cosmetics kraschade hemsidan 30 sekunder efter att den lanserades.

I måndags öppnade den norska e-handeln och nu hoppas märket på att kunna slå sig in på den internationella marknaden.

– Många har försökt men få har lyckats, säger Mikael Snabb, partner i Caia Cosmetics, till Market.

I november 2018 lanserade Bianca Ingrosso sitt skönhetsmärke Caia Cosmetics som snabbt blev populärt i Sverige och i måndags öppnades även en norsk e-handel.

– Det gick superbra och det är fantastiskt roligt att äntligen kunna erbjuda våra norska vänner våra produkter. Det rasade in norska orders direkt vid lanseringen, säger Mikael Snabb till Market.

Företaget öppnade i samband med detta upp för shopping inom hela EU, USA, Kanada och Australien. Drömmen är att Caia ska bli ett internationellt varumärke.

– Det här är ett första steg i den riktningen. Vi är emellertid ödmjuka och vi vet vad som krävs för att lyckas internationellt. Många har försökt men få har lyckats, säger Mikael Snabb.

Gjort succé i Sverige

I Sverige har Caia Cosmetics varit en succé och produkterna har sålt slut snabbt.

I tv-programmet Wahlgrens värld som sänds på Kanal 5 fick tittarna se en nervös Bianca Ingrosso inför lanseringen i höstas.

Dels var hon orolig för att de inte skulle sälja någonting, men även för att för mycket trafik skulle komma in så att sidan skulle krascha.

Och bara 30 sekunder efter lanseringen kraschade sidan.

– Gud nu börjar jag gråta, säger Bianca Ingrosso i programmet med tårarna i halsen.

Men trots det lyckades många ta sig in på hemsidan och enligt Bianca Ingrosso var den lyckade lanseringen bara något hon hade kunnat drömma om.

Annons:

NYHETSBREV: Dina Pengar guidar dig genom veckans viktigaste nyheter om privatekonomi. Få ett nyhetsbrev direkt till din mejl - varje vecka. Anmäl dig här!