Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

De drar in mest av Sveriges influencers

Joakim och Jonna Lundell är ett populärt Youtube-par.
Foto: CORNELIA NORDSTRÖM
Bianca Ingrossos bolag är det som drar in mest av alla influencers bolag, enligt en sammanställning i Market.
Foto: CHARLOTTE BRUNZELL / IBL
Therese Lindgren är störst på Youtube i Sverige. Hon har startat ett veganskt skönhetsmärke.
Foto: OLLE SPORRONG
Coronapandemin slog hårt mot Kenza Zouiten Subosics modemärke Ivyrevel, som ansökte om konkurs i vintras.
Foto: KARIN TÖRNBLOM / IBL

Therese Lindgren, Hanna Öberg och Bianca Ingrosso.

En rad influencers satsar på att driva egna bolag och varumärken.

Sajten Market har gått igenom hur det går för dem – och de största omsätter mångmiljonbelopp.

– Vi behöver starta i gång grejer själva och inte bara ge bort alltihop, säger Danjal Kanani, som jobbar med Joakim och Jonna Lundell, till sajten.

Expressen Premium

Läs Premium gratis i två veckor

Läs alla artiklar gratis i två veckor, därefter är priset 79 kr/mån. Digital prenumeration. Ingen bindningstid.

Genom att klicka på “STARTA PREMIUM” godkänner du Bonnier News AB:s (org.nr. 559080-0917) prenumerationsvillkor för Expressen Premium och bekräftar att du tagit del av personuppgiftspolicy.

Annons:

NYHETSBREV: Dina Pengar guidar dig genom veckans viktigaste nyheter om privatekonomi. Få ett nyhetsbrev direkt till din mejl - varje vecka. Anmäl dig här!

Emmas lyxliv med Zäta i Sverige – efter tuffa åren

Emma Zetterberg om svåra tiden: ”Kände mig vilsen”

”Hur trygg är man efter två sprutor?”

Anders Vahlne chattade om vaccinen mot covid-19

Vad ska jag göra med alla mina småpensioner?

Kristina Kamp: Listan på antalet pensioner blir snabbt lång