Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer

Därför syns svenska Hästens i ”Emily in Paris”

Hästens mitt i Paris.Foto: Netflix/Emily in Paris
Svenska företaget på ”pitchmöte”.Foto: Netflix/Emily in Paris
Emily Copper spelas av Lily Collins.Foto: Netflix

Det är inte bara franskt som gäller i ”Emily in Paris”, även Sverige får vara med på ett hörn.

Ett flertal gånger förekommer svenskgrundande Hästens i bild, och hos företaget märker man nu av uppmärksamheten.

”Framför allt att många har hört av sig och uppmärksammat oss samt blårutan. Allt ifrån kunder i Sydkorea bort till USA och runtom i Europa, vilket så klart är fantastiskt kul”, skriver Hästens presschef Sanja Tegeltija. 

Om man sett dundersuccén ”Emily in Paris” har man knappast missat att svenska Hästens förekommer flera gånger. Huvudkaraktären Emily Copper får nämligen i uppdrag att lansera en kampanj med sängföretaget. Bland annat syns de ikoniska blårutorna på en gata mitt i den franska huvudstaden. 

Hos Hästens har man märkt av ett ökat intresse efter Netflixserien, skriver Hästens presschef Sanja Tegeltija till Expressen.

”Framför allt att många har hört av sig och uppmärksammat oss samt blårutan. Allt ifrån kunder i Sydkorea bort till USA och runtom i Europa, vilket så klart är fantastiskt kul”

Hästens säng mitt i Paris.Foto: Netflix/Emily in Paris

Betalade inget för att vara med

Sanja Tegeltija berättar att ett produktionsbolag kontaktade det svenska företaget för ett och ett halvt år sedan.

”Vi blev kontaktade av produktionsbolaget SLM media som presenterade serien, där de hört gott om våra sängar och varumärke.”, skriver och fortsätter:

”Vi lyssnade av iden och tyckte det lät som ett roligt upplägg, fick godkänna manus samt låna ut säng och katalog via vår franska partner.”

Hästens sängar och logga syns flera gånger i serien, trots det behövde företaget inte betala någonting för att vara med.

”Vi betalade ingenting för att delta”, berättar Sanja Tegeltija.

Annons:

NYHETSBREV: Dina Pengar guidar dig genom veckans viktigaste nyheter om privatekonomi. Få ett nyhetsbrev direkt till din mejl - varje vecka. Anmäl dig här!