Den nya loggan har inte det vita eller blåa F:et som vi har vant oss vid genom åren.
I en video som grundaren Mark Zuckerberg lagt upp på sitt konto visas hur loggan i stället kommer vara i den färg som de olika apparna använder: grön för Whatsapp, rosa för Instagram.
Loggan syftar till att tydliggöra skillnaden mellan Facebook som stort företag och dess olika appar.
”När jag startade Facebook för 15 år sedan hade jag ingen aning om att det skulle komma att inkludera också Messenger, Instagram, Whatsapp, Oculus, Workplace och andra”, skriver Mark Zuckerberg på Facebook.
Han skriver vidare att många inte känner till att Facebook också äger dessa företag.
”Men det tycker vi att människor bör göra, för att det är viktigt att känna till vem som ligger bakom produkterna som en använder”.
Funderade på att byta namn
Loggan kommer att synas på inloggninssidorna på appar som Instagram och Whatsapp.
– Vi behöver vara mer transparenta och visa våra användare att allt kommer från samma företag, säger Antonio Lucio, marknadsföringschef på Facebook, till Bloomberg.
Enligt Antonio Lucio får folk en bättre bild av Facebook när de inser att de också äger andra appar, som exempelvis Instagram.
Facebook har skakats av flera skandaler där användares uppgifter har läckt och vill bygga upp ett bättre rykte.
Antonio Lucio säger till Bloomberg att Facebook till och med övervägde att byta sitt namn för att skilja moderbolaget från det sociala nätverket Facebook. Men till slut kom man fram till att behålla det.
– Det skulle ha upplevts som obetydligt av resten av världen, säger Antonio Lucio till Bloomberg.